پول چیز خوبی است و حقوق و دستمزد، بخش مهمی از زندگی حرفه‌ای محسوب می‌شود ولی اگر کاری که انجام می‌دهید در یادگیری مهارت‌های جدید کمک تان نمی‌کند، سعی کنید در حرفه‌ خود رشد کنید تا در نهایت در بازار حرف بیشتری برای گفتن داشته باشید.

واقعیت جدید:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شصت دقیقه از مدیراینفو، مدت‌های زیادی بود که «معامله‌ی کار برای پول» بسیار ساده بود. شما در قبال وقت و زمانی که برای کار می‌گذاشتید، حقوق دریافت می‌کردید تا وقتی که بازنشسته شوید. ولی همه‌ی ما می‌دانیم که این مدل کار کردن منسوخ شده است: کارمندان از شغلی به شغل دیگر می‌روند، شرکت‌ها موقعیت‌ها را حذف می‌کنند و از نیروهای کار قراردادی یا برون‌سپاری استفاده می کنند و وفاداری دیگر وجود ندارد.

در پاسخ به این مدل جدید کار، فقط کافی است که به جایی یا چیزی وابسته نباشیم.

در گاراژ خود یک استارتاپ راه بیاندازید.

 پلتفرم خود را بسازید.

مشاوره را آغاز کنید.

روش جایگزین هم این است که در شرکتی که کار می‌کنید، از طرز فکر کارآفرینانه استفاده کنید. کارآفرینی در ابتدایی‌ترین شکل خود در مورد طراحی، راه‌اندازی و اجرای کسب و کار است. استفاده از این طرز فکر در محل کار بدین معنی است که حرفه‌ی خود را به همان صورتی اداره کنید که یک کسب و کار نوپا را اداره می‌کنید. یعنی از ابهام و ریسک استقبال کنید.

 این بدین معنی نیست که به بهای رشد بلندمدت، بیش از حد بر درآمد در کوتاه‌مدت تمرکز داشته باشید. شما هنوز هم یک رئیس دارید، ولی دیگر فقط بر گرفتن حقوق و رسید آن تمرکز نمی‌کنید، بلکه دائما سعی می‌کنید مطمئن شوید کاری که انجام می‌دهید برای شرکت ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند و در عین حال سودش به شما و رزومه‌تان نیز می‌رسد.

شما با استفاده از طرز فکر کارآفرینی، برای کسب و کاری که حرفه‌ی شماست خلق ارزش می‌کنید و از این رو همواره از شما به خوبی محافظت می‌شود.

این دیدگاه در مورد کار، برای همه‌ی افراد قابل‌درک است، ولی احتمالا همه کارفرمایان با این امر موافقت نخواهند کرد. البته این مشکل خود آنهاست.

کارمندی که به طور جدی شبکه‌سازی می‌کند، پروفایل لینکدین خود را همیشه به روز و آپدیت نگه می‌دارد، دیگر لزومی نمی‌بیند که در مورد سایر فرصت‌ها فکر کند. درواقع شرکت شما بیش از هر چیزی به افرادی با نگاه رو به جلو، برون‌گرا و کارآفرین نیاز دارد.

به عبارت دیگر اگر شما جایی کار می‌کنید که روحیه‌ی کارآفرینی شما را درک نمی‌کنند، به احتمال زیاد باید آنجا را ترک کنید. اگر واقعا کار برجسته‌ و قابل توجهی انجام داده‌اید به راحتی می‌توانید جای دیگری را برای کار کردن پیدا کنید.

انتهای پیام/م/